knowledge center

AML - CDD - KYC Artificial Intelligence Basel Brexit ERM GDPR Governance - Behavioral Risk - Soft Controls Insurance Security 


Prim ministrul britanic Boris Johnson ar provoca o criză constituțională fără precedent

10 septembrie 2019

Proiectul de lege adoptat de parlament în timp record ar urma să fie promulgat de Regina Elisabeta a II-a la începutul săptămânii și prevede că dacă până la 19 octombrie nu este aprobat un acord cu UE, atunci premierul Johnson este obligat să ceară liderilor Uniunii amânarea Brexit până pe 31 ianuarie 2020, iar dacă aceștia oferă altă dată, atunci premierul trebuie să o înainteze spre aprobare Camerei Comunelor. Premierul Johnson a declarat după adoptarea legii „aș prefera să fiu mort într-un șanț decât să cer o nouă amânare a datei Brexit”. El a promis la preluarea funcției pe 25 iulie că Marea Britanie va ieși din UE pe 31 octombrie „orice s-ar întâmpla„. Ministrul de externe Dominic Raab, un adept al Brexitului dur, a declarat duminică la Sky News că guvernul său va respecta legea, dar că va examina cu atenție  interpretarea ei. 

Continuă sa citesti

Auditorii evaluează sprijinul furnizat de UE pentru „industria 4.0” și pentru inovarea digitală în Europa

10 septembrie 2019

Curtea de Conturi Europeană desfășoară un audit cu privire la sprijinul și finanțarea furnizate de UE pentru digitalizarea industriei și pentru stimularea inovării digitale în Europa. Auditorii vor examina dacă Comisia Europeană oferă un sprijin eficace statelor membre pentru digitalizarea industriilor lor și dacă asistă întreprinderile nou-înființate și întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile) în eforturile lor de a adopta tehnologii digitale. „Pentru a rămâne competitivă, UE trebuie să sprijine industriile în vederea transformării digitale, un proces care este actualmente în curs. Digitalizarea industriei europene este o inițiativă-cheie în acest context, intenția Curții fiind aceea de a verifica, prin acest audit, eficacitatea inițiativei în cauză”, a declarat doamna Iliana Ivanova, membra Curții de Conturi Europene care conduce auditul. „Se preconizează că, până în 2025, se vor realiza progrese esențiale în direcția «industriei 4.0». Întreprinderile din UE, în special IMM-urile, ar trebui să se pregătească să își adapteze modalitățile tradiționale de lucru la noua tehnologie digitală.” 

Continuă sa citesti

Comisia alocă 2.5 milioane de euro pentru două proiecte în regiunile și orașele României

25 august 2019

În cadrul primului proiect, experții Comisiei și ai Băncii Mondiale vor ajuta reședințele de județ din Johannes Hahn, comisarul pentru politica europeană de vecinătate și negocieri privind extinderea și pentru politica regională, a declarat: „România va beneficia, în cadrul următorului buget pe termen lung al UE pentru perioada 2021-2027, de resurse considerabile pentru a investi în dezvoltarea urbană durabilă. Colaborarea experților Comisiei și ai Băncii Mondiale cu autoritățile române va contribui la pregătirea terenului în vederea realizării cu succes a acestor investiții. În paralel, oferim sprijin adaptat regiunilor din România, astfel încât acestea să-și poată capitaliza activele, să coopereze între ele și să devină mai inovatoare.”România să dezvolte legături mai strânse cu periferiile lor și să utilizeze finanțarea UE pentru proiecte care să aducă beneficii întregii zone urbane, nu numai centrului economic principal. De exemplu, experții vor studia modul de extindere a rețelelor de transport urban sau felul în care s-ar putea îmbunătăți cooperarea în domeniul serviciilor publice pentru a le face mai accesibile.

Continuă sa citesti

Summitul G7 de la Biarritz, locul unde se decide Brexitul

25 august 2019

Discuţiile de la Biarritz se anunţă aprinse în ceea ce priveşte impozitarea giganţilor digitali, relansarea economiei mondiale sau tensiunile comerciale americano-chineze, la o zi după impunerea de noi taxe vamale reciproce. La reuniunea la nivel înalt a G7 (format din Canada, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Regatul Unit şi Statele Unite), care se încheie luni 26.08.2019 , mai iau parte cancelarul german Angela Merkel, premierul italian demisionar Giuseppe Conte, premierul britanic Boris Johnson, preşedintele american Donald Trump, premierul canadian Justin Trudeau şi premierul nipon Shinzo Abe.

În calitate de observator, Uniunea Europeană este reprezentată de preşedintele Consiliului European, Donald Tusk. Președintele Donald Tusk va reprezenta UE la summitul G7. El va purta discuții cu liderii țărilor G7 despre provocările globale în domenii precum economia, politica externă și protecția mediului. Totodata Donald Tusk, și premierul britanic Boris Johnson, se vor întâlni la Biarritz, Franța, pentru a discuta despre Brexit în paralel cu summitul G7, a declarat un înalt oficial al UE.

Continuă sa citesti

10 idei pentru a transforma guvernanța corporativă într-un stimulent al unei economii sustenabile

17 august 2019

În iunie, Accountancy Europe a emis un nou document din seria Cogito. Seria de publicații Cogito/Gândesc a fost creată pentru a furniza idei noi pentru profesia contabilă europeană, a accelera inovația și a contribui mai mult la economie și societate. În contextul crizei schimbărilor climatice, al declinului resurselor naturale și al poluării care ne afectează pe toți este necesară transformarea sistemului economic într-un sistem sustenabil pentru a putea face față acestor amenințări iminente. Guvernanța corporativă este esențială pentru a schimba modul în care sunt conduse întreprinderile și poate fi un factor determinant principal al unei economii sustenabile. Consiliile de administrație și responsabilii de politici/organismele de reglementare sunt actori-cheie în transformarea economiei. Acest document sugerează zece acțiuni care să le permită accelerarea acestei tranziții.

Continuă sa citesti

Stilul managerial autoritar duce la creșterea riscului de fraudă?

16 august 2019

Consecințele unui stil de conducere (leadership) autocratic
Vrei să te asiguri că ai mai multe fraude în organizația ta? Cauzele apariție fraudei pot fi angajați şi lideri incompetenţi, neinstruţi sau folosirea unor proceduri învechite. Iată cum puteți evita disponibilizarea angajaților prin schimbarea atitudinilor și comportamentelor.

Rebecca este frustrată. De patru ani investighează cazurile de frauda și lucrează si ca auditor intern într-o corporație. Rebecca colectează probe de audit folosind proceduri de audit si tehnici de audit adecvate circumstanțelor în scopul obținerii de probe de audit. Continuă sa citesti

PRINCIPII DE GESTIONARE A RISCULUI DE FRAUDĂ

08 august 2019

Oficiul Controlorului Monedei (Office of the Comptroller of the Currency* -OCC) informează băncile naționale, asociațiile federale de economii, sucursalele si agențiile federale, despre principiile solide de gestionare a riscului de fraudă.
Principiile de gestionare a riscului de fraudă pot fi implementate într-o varietate de moduri și nu pot fi întotdeauna structurate într-un program formal de gestionare a riscului de fraudă. Indiferent de structură, gestionarea riscului de fraudă ar trebui să fie proporțională cu profilul riscului băncii. Băncile cu activități de afaceri semnificative și de anvergură trebuie să aibă programe bine documentate de gestionare a riscurilor de fraudă, de atenuare a acestora cu monitorizare, măsurare și raportare adecvată. Frauda poate fi caracterizată în general ca un act intenționat, o declarație greșită sau o omisiune menită să-i înșele pe alții, ceea ce duce la o pierdere sau obținerea unui câștig.

Continuă sa citesti

Intersecția auditului intern și extern. Auditul intern poate adăuga valoare atât organizației cât si auditului extern

04 august 2019

Accentul pus pe gestionarea riscurilor întreprinderii (ERM) și fraudele din declarațiile financiare au avut drept consecință extinderea și creșterea importanței auditului intern și extern. În ciuda nevoii crescânde de guvernanță corporativă, companiile par să-și piardă încrederea în capacitatea lor de auditare internă și de a ține pasul cu așteptările.
Într-un sondaj recent al profesiei de audit, realizat de către (PwC), numărul respondenților care consideră că auditul intern adaugă o valoare semnificativă a scăzut de la 54 la sută în 2016 la 44 la sută în acest an – cel mai scăzut nivel în cinci ani. Frecvența destul de mare a auditurilor interne care au ca obiectiv asigurarea conformității cât si limitările ariei de auditare și constrângerile bugetare impuse de către companie sunt câteva din cauzele declinului. Dar apelul la acțiune este clar: departamentele de audit intern trebuie să ia măsuri pentru a fi privite ca fiind o parte valoroasă a organizației.

Continuă sa citesti

Comisia evaluează riscurile și deficiențele de implementare în lupta împotriva spălării banilor și finanțării terorismului

02 august 2019
Bază de date

Comisia Europeană  a adoptat pe data de 24 iulie, o comunicare și patru rapoarte care vor sprijini autoritățile de la nivel european și național să contracareze cu mai multă eficacitate riscurile în materie de spălare a banilor și de finanțare a terorismului. Prim-vicepreședintele Frans Timmermans a declarat: „Trebuie să blocăm toate căile care le permit infractorilor și teroriștilor să abuzeze de sistemul nostru financiar și să amenințe securitatea europenilor. La nivel operațional se pot aduce rapid unele îmbunătățiri foarte concrete. Comisia va continua să sprijine statele membre în această privință, reflectând totodată asupra modalităților de abordare a provocărilor structurale nesoluționate.”

Continuă sa citesti

Contabilii identifică riscurile pentru un impact social pozitiv

02 august 2019

Contabilii olandezi au găsit o modalitate inovatoare de a-și îndeplini rolul public în societate. Robert Mul, director al Public Trust al Royal Netherlands Institute of Chartered Accountants (NBA), explică modul în care contabilii își împărtășesc cunoștințele, oferind avertizări sau monitorizând riscuri strategice în diverse sectoare de activitate. „La NBA încercăm să vedem dincolo de activitatea de zi cu zi și să identificam riscurile sectoriale strategice. Am început inițiativa noastră prin publicarea de  „Scrisori de Management Public” (PML),  ca răspuns la criza financiară, pentru a restabili încrederea în opiniile contabililor într-un mediu economic și cultural în schimbare. Prin intermediul PMLs, contabilii pot identifica în mod anonim riscurile comune și își pot împărtăși soluțiile și recomandările. Acesta oferă un „sistem de avertizare ” pentru a alerta un anumit sector de activitate si a identifica zonele de risc specifice sectorului respectiv. PML-urile pot fi utilizate si ca ghid pentru a identifica deficiențele dintr-o organizație și pentru a le comunica conducerii. Din 2010 am publicat  20 de PML-uri pe diferite sectoare de activitate, de la sectorul bancar până la  sectorulul sănătăţii si asistenţei sociale. Am analizat eficacitatea a 11 PML publicate în perioada 2010-2013, cât de des sunt descărcate, în ce măsură recomandările sunt urmate și dacă acestea fac parte dintr-o dezbatere intr-un cadru mai larg. Am constatat că 62% dintre părțile interesate au acceptat recomandările; 83% dintre aceștia au fost pozitivi în ceea ce privește PML; și aproximativ jumătate din scrisori (6 din 11) au stat la baza numeroaselor dezbateri si propuneri de schimbări, spune Robert Mul in articolul său.

Continuă sa citesti