AIRMIC, lanseaza un apel catre managerii de risc, sa sprijine politica organizaționala si strategia de etica

03 iunie 2019
Bază de date

„Nerespectarea în mod serios a CSR (Corporate social responsibility) reprezintă un risc în sine”, sustine directorul Asociatiei Managerilor de Asigurari si Riscuri din Industrie si Comert (AIRMIC), acesta punand responsabilitatea socială corporativă (CSR) pe agenda de gestionare a riscurilor și indemnandu-i pe membrii săi să recunoască echipa CSR (actionarii, investitorii si alte parti interesate – clienti, furnizori, angajati), ca fiind „aliați valoroși”, în crearea unei afaceri rentabile. „Camerele de consultanță, tot mai mult recunosc că o abordare puternică a responsabilității sociale corporative, nu este doar un lucru bun, este un imperativ de afaceri”, sustine directorul companiei AIRMIC, John Ludlow. „Expertii in risc, recunosc că au un rol important în sprijinirea afacerii si în atingerea obiectivelor CSR”.

Conceptul de responsabilitate socială corporativă este acum înrădăcinat în agenda de afaceri globală. Dar pentru a trece de la teorie la acțiune concretă, multe obstacole trebuie să fie depășite. Domnul Ludlow a explicat că echipa CSR și funcția de risc, au un obiectiv comun: „Echipele CSR se concentrează pe asigurarea faptului că problemele legate de activitatile companiei, pe care societatea le intampina, nu devin o barieră în atingerea obiectivelor corporative. Acest lucru poate fi asigurat de catre cea de-a “treia linie de aparare “de la nivelul organizatiei, adica mai exact, de catre Auditul Intern. „CSR ia diferite forme, în funcție de natura afacerii, însă, pentru toate organizațiile se aplică un principiu de bază: alinierea obiectivelor și strategiei de afaceri la aspecte importante ale societății, crearea unui model de afaceri durabil. Acest lucru, nu numai că generează încredere din partea publicului, dar aduce pe termen lung, valoare adaugata acționarilor” a declarat domnul Ludlow.

Unele dintre rezultatele pozitive care pot apărea atunci când întreprinderile adoptă o politică de responsabilitate socială includ: 1.Beneficiile companiei: Îmbunătățirea performanței financiare; Costuri de operare mai mici; Imaginea și reputația mărcii îmbunătățite; Creșterea vânzărilor și a loialității clienților; 2.Productivitate și calitate superioară; Mai multă capacitate de a atrage și reține angajați; Control redus al reglementării; Accesul la capital; Diversitate a fortei de munca; Siguranța produselor și responsabilitatea redusă. 3.Beneficiile pentru comunitate și pentru publicul larg: Contributii caritabile; Programe de voluntariat pentru angajați; Implicarea corporatistă în programele comunitare de educație, ocupare a forței de muncă și de adăpost; Siguranța și calitatea produselor; 4.Beneficii pentru mediu: Reciclabilitatea mai mare a materialelor; O mai bună durabilitate și funcționalitate a produselor; Utilizarea mai mare a resurselor regenerabile; Integrarea instrumentelor de management de mediu în planurile de afaceri, inclusiv evaluarea și calcularea ciclului de viață; Standardele de management de mediu și etichetarea ecologică.

Lăsaţi un raspuns

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *