knowledge center

AML - CDD - KYC Artificial Intelligence Basel Brexit ERM GDPR Governance - Behavioral Risk - Soft Controls Insurance Security 


Perspective privind viitorul riscului, Risk Agenda 2025

19 mai 2019
Bază de date

Institutul de Management al Riscului (IRM) sărbătorește cea de-a 30-a aniversare a fondării sale, prin previziuni cu privire la evoluția profesiei adunând toate informațiile si opiniile exprimate de părțile interesate, de către membri organizației, cu privire la oportunitățile și amenințările cu care se confruntă profesia și cum este posibil ca acestea să aibă impact asupra gestionării riscurilor până în 2025. Pană acum s-a considerat ca introducerea unor poziții de manager de risc in cadrul companiilor va rezolva problema si anume ca riscurile vor fi gestionate de către acești manageri de risc, iar funcția de business poate sa-si continue activitatea fără sa consume timp pentru a analiza riscurile aferente. Noutatea adusă de cele Trei Linii de Apărare a fost faptul ca responsabilitatea primară de a gestiona riscurile revine tuturor angajaților, la nivelul tuturor activităților entității, acolo unde se si generează aceste riscuri, si care reprezintă Prima Linie de Apărare. Este esențial ca organizația/entitatea să-și cunoască riscurile care derivă din activitatea sa de zi cu zi, și să ia măsurile necesare pentru a le gestiona. Modelul are la baza conceptul conform căruia funcția de business (angajații si managementul entității) este cea care cunoaște cel mai bine cum se poate face un management corect al riscului, cu condiția existenței unei culturi de risc robuste implementată in organizație, pentru ca cei care iau deciziile sa se bazeze pe noțiuni solide de gestionare a riscurilor.

Continuă sa citesti

„Integrarea conformității în procesul de fuziune si cel de preluare al unei companii, M&A* process ” – OFAC*

19 mai 2019
Bază de date

Biroul de control al activelor străine din cadrul Trezoreriei (OFAC) a publicat un cadru pentru angajamentele de conformitate ale OFAC, pentru a furniza îndrumări cu privire la principalele competenţe si la un program eficient de sancțiuni (SCP). Documentul „Un cadru pentru angajamentele de conformitate OFAC” (A Framework for OFAC Compliance Commitments) spune că OFAC „a încurajat puternic” entitățile aflate sub jurisdicția sa, să utilizeze o abordare bazată pe riscuri pentru sancționarea conformității, prin elaborarea, implementarea și actualizarea unui program de respectare a sancțiunilor (SCP).
Programul de conformitate „ar trebui să se bazeze și să includă” cinci componente esențiale ale conformității: (1) angajamentul de management-Promovarea unei culturi a conformității; (2) evaluarea riscului; (3) controale interne; (4) testare și audit; și (5) training-privind modul sustragerii de la aplicarea politicilor de sancțiuni, in ce regiuni ale lumii se întâmplă și în ce mod, in așa fel încât cei ce instrumentează cazul respectiv analiștii/experți in domeniu, să poată lua deciziile corecte.

Continuă sa citesti

Stilul de conducere duce, dupa 10 ani, la anularea fuziunii dintre Air France si KLM

17 mai 2019
Bază de date

Pentru a crea economii de scară *, companiile aeriene naționale caută parteneri. De preferință din acelasi sector de activitate, dar cu siguranță dintre cele care pot completa serviciile existente ale transportatorului de pavilion. În 2004, operatorul aerian francez Air France a „fuzionat” cu operatorul olandez KLM. De la acea dată au început necazurile. Air France este principalul partener al acestei societati mixte desemnand din prima zi, un reprezentat in conducerea companiei. Cei care sunt familiarizați cu modul de lucru al francezilor, nu au putut spera intr-o asociere  fara probleme,“un meci făra certuri “. Francezii au stilul de conducere autoritar “de patronage”. Aceasta este o relație de inegaliate  între un partener puternic și unul mai puțin puternic. Seful „patronul” face favoruri subordonatului în schimbul serviciilor. Nu-ti trebuie mult, pentru a intelege ca din punct de vedere cultural, o astfel de relație este atât de  ne-olandeză.. Olandezii au o „cultură de egalitate” pentru ei consensul este foarte important.

Continuă sa citesti

In Marea Britanie, salariul minim pe economie a crescut mai rapid decât rata inflației

06 mai 2019
Bază de date

Este pentru prima dată în ultimii şapte ani când majorarea salariului minim pe economie va fi mai ridicată decât rata inflaţiei. Oficiul Naţional de Statistică a anunţat recent că rata inflaţiei în Marea Britanie a ajuns în ianuarie la nivelul scăzut record de 0,3%. În Marea Britanie, nivelul salariului minim la nivel naţional este revizuit anual, începând cu data de 1 aprilie a fiecărui an. Salariul minim este stabilit în funcție de vârsta angajaților, existând un nivel diferit pentru cei care lucrează în baza unui contract de ucenicie.

Salariul minim național si ratele salariale naționale (Național Minimum Wage and Național Living Wage rates)

Peste 30 de milioane de persoane urmează să beneficieze de această majorare. Angajații britanici vor beneficia, de asemenea, de cea mai mare creștere a ratei orare a salariului minim de la introducerea sa, în creștere cu aproape 5%, până la 8,21 lire sterline pe oră. Această majorare a salariilor înseamnă că un lucrător cu normă întreagă va câștiga mai mult cu 690 de lire sterline pe an. De asemnea s-a inregistrat o înghețare a taxelor de combustibil pentru al nouălea an consecutiv.

Continuă sa citesti

Strategie si riscuri

04 mai 2019
Bază de date

Social Media si Importanța Acesteia Pentru Consiliul Director. Potrivit unui raport al “We Are Social and Hootsuite”, 80% dintre utilizatorii de Internet din întreaga lume folosesc rețelele de socializare iar utilizatorii interacționează direct cu mărcile prin intermediul acestora, in mod current. Angajatii, de asemenea, folosesc rețelele sociale – pentru a avea acces la informații ce au legatura cu jobul lor, pentru a cunoaşte nevoile clienților dar si pentru a-şi gasi urmatorul loc de munca. Marcile au raspuns acestor tendințe investind resurse în platforme, aplicații de mesagerie, rețele private pentru clienţi, recrutare și chiar oportunitați de afaceri.
Continuă sa citesti

Ghidul auditului intern pentru Planificarea, Gestionarea și Abordarea riscurilor

25 aprilie 2019
Bază de date

Cum se obține eficiența și eficacitatea pentru a îmbunătăți calitatea auditului

Despre Institutul de Instruire al MIS

Institutul de Instruire MIS (MISTI) este liderul internațional  in organizarea de instruiri si conferințe in domeniul auditului intern, IT  securitatii informațiilor, cu birouri in Boston, New York și Londra. Expertiza MISTI se bazează pe experiența dobândită în formarea a peste 200.000 de participanți de pe cinci continente.  Sprijinul auditului intern și al profesioniștilor în domeniul securității informațiilor sunt teme ce fac parte din programa de instruire ce s-au aflat intotdeauna în centrul misiunii MISTI.

În acest scop, MISTI și-a diversificat oferta de cursuri, evenimente, buletine de știri și informari cu privire la nevoile de informare ale auditorilor interni, ale specialitilor IT și în domeniul securității informațiilor.MISTI are o curriculă educațională orginală de neegalat care acopera cele mai diverse nevoi si subiecte, informații necesare pentru a avea succes in organizațiile unde îsi desfașoara activitatea.

Autorul -Jose Tabuena  oferă servicii de audit și conformitate, bazându-se pe experiența firmelor Big 4 indeplinind pe parcursul anilor mai multe funcții: de auditor de conformitate, manager de risc, consilier și ofițer-sef de conformitate. El a efectuat investigații interne sensibile și a evaluat performanța auditului intern și eticii in audit, a funcțiilor de conformitate în industriile puternic reglementate, la Kaiser Permanente, Texas Health Resources, Orion Health și Concentra | Humana. El este certificat ca expert autorizat in investigarea fraudei in ceea ce privește respectarea condiţiilor de sanătate, precum si membru (Open Compliance & Ethics Group)  Continuă sa citesti

Cea de-a 23-a Conferința Europeană de Guvernanță Corporativă

05 aprilie 2019
Bază de date

Cea de-a 23-a Conferință Europeană de Guvernanță Corporativă a avut loc la București, în România, în data de 2 aprilie 2019, sub auspiciile Președinției României a Consiliului Uniunii Europene. Tema principală a conferinței a fost „Guvernanța corporativă ca factor de creștere durabilă”. La conferință au participat reprezentanți la nivel înalt ai Guvernului României și ai Comisiei Europene, conducători ai instituțiilor și organizațiilor europene în domeniul guvernanței corporative, experți europeni autoritaţi din comunitatea academică și mass-media. Teme majore de interes pentru sfera publică și privată abordate la cea de-a 23-a Conferință Europeană pentru Guvernanță Corporativă organizată de EY România și Asociația Administratorilor Independenți (AAI).

Continuă sa citesti

Președinția română a Consiliului și Parlamentul European, au convenit, asupra unui nou cadru de reglementare și de supraveghere

28 februarie 2019
Bază de date

Potrivit unui comunicat publicat de catre Consiliul UE, Președinția română a Consiliului și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la un pachet de măsuri alcătuit dintr-un regulament și o directivă, pachet care stabilește noi cerințe prudențiale și noi mecanisme de supraveghere pentru firmele de investiții. Obiectivul reformei este acela de a adapta cerințele la profilurile de risc și la modelele de afaceri ale firmelor, menținând totodată stabilitatea financiară. Acordul va fi acum transmis ambasadorilor la UE, spre aprobare. „Firmele de investiții joacă un rol esențial în facilitarea fluxurilor de economii și de investiții în UE. Pentru a putea aduce o contribuție deplină la uniunea piețelor de capital, este foarte important ca normele care li se aplică acestor firme să fie adaptate la cerințele lor specifice de afaceri și să țină seama de riscurile pe care și le asumă”, a declarat în comunicat Eugen Teodorovici, ministrul finanțelor al României. 

Continuă sa citesti

Profesionistul contabil poate avea o contribuție semnificativă in Enterprise Risk Management

15 februarie 2019
Bază de date

Conform raportului privind ”Rolul contabililor în gestionarea eficientă a riscurilor în întreprinderi” publicat de catre IFAC,  luni 7 ianuarie 2019, profesioniștii contabili vor avrea un rol mai mare in gestionarea riscului, in procesul Enterprise Risk Management (ERM), la nivelul organizațiilor. Ei pot fi implicați mai mult, in toate etapele acestui proces, atat in indentificarea eventualelor evenimente care pot aparea si care pot afecta entitatea cat si in evaluarea riscului, in planificarea raspunsului la risc cat si in monitorizarea si controlul riscului. Beneficiile analizei de risc, permite cunoasterea/evaluarea consecintelor deciziei luate, estimarea probalitatilor de aparitie a diverselor consecinte, alegerea alternativelor decizionale din punct de vedere al gradului de risc, cat si reducerea, respectiv diminuarea riscului.

Continuă sa citesti